DEN KLIMATSMARTA BILEN – FINNS DEN?

INSTÄLLT PGA CORONAVIRUSET !!!!

Onsdagen den 25 mars 2020 kl. 18:00

på Biblioteket i Skutskär

Föredrag av journalisten Ia Wadendal om vilka alternativ som är bäst för klimatet och vad man ska tänka på när man kör. Efter föredraget finns möjlighet att se och kanske provköra en bränslecell/vätgasbil.

ÅRSMÖTE

Naturskyddsföreningen Älvkarlebys årsmöte kommer att hållas som planerat 25/3 kl. 18:00. Det är flyttat från Biblioteket i Skutskär hem till vår sekreterare Lars Karlsson, Lönnvägen 4B, Älvkarleby. För att minska risken för smittspridning blir det liten medverkan från styrelsen, och de som deltar kommer inte att ha förkylningssymptom själva eller i sina familjer. Alla våra medlemmar är naturligtvis välkomna på årsmötet, men samma regler gäller för er som för alla vi i styrelsen.

Direkt efter Ias föredrag kommer vi att ha årsmöte för Naturskyddsföreningen Älvkarleby. Välkomna alla medlemmar!

VARGAR OCH ANDRA VILDA DJUR I

ÄLVKARLEBY

INSTÄLLT PGA CORONAVIRUSET !!!!

Nytt datum för föredraget är 21 oktober 2020!

Måndagen den 27 april 2020 kl. 18:00

på Biblioteket i Skutskär

Alf Linderheim berättar om vargarna i Glamsenreviret och visar bilder på fler spännande djur i Älvkarleby kommun.
Samarrangemang med Älvkarleby kommun Kultur och Fritid.

NATURUTFLYKT TILL HÄCKSÖREN

Söndagen den 17 maj 2020 kl. 10:00

Vi gör en vandring på lättframkomliga stigar i den frodiga lövrika naturen på Häcksören och spanar in den rika växtligheten och vackra strandmiljöer.

Samling vid parkeringen vid Sandbankarnas badplats kl. 10:00. Ta med fika och stövlar eller grova skor. Samarrangemang med Älvkarleby kommun Kultur och Fritid.

SVAMPEXKURSION

Lördagen den 12 september 2020

Samling kl. 10:30 vid Hyttö f.d. skola, adress: Hyttön 2: https://goo.gl/maps/TGqZq1pGtznyDXLPA
Ta med matsäck och svampkorg!
Kontaktperson: Alf Linderheim, tel. 070-6161948.

Covid-19-pandemin innebär att vi har tvingats göra förändringar i denna programpunkt i förhållande till vad som tidigare aviserats i vårt program. Någon svampexpert kommer tyvärr inte att delta, så deltagarna i exkursionen får gemensamt stå för kunskapen. Den samåkning från Älvkarleby tågstation som tidigare aviserats är inte heller möjlig. Av myndigheterna rekommenderade regler för Covid-19 gäller givetvis under utflykten.

Vi planerar fler arrangemang under året. Håll utkik här på vår hemsida och på vår Facebooksida!

HÄR FINNS MÅNGA FLER UTFLYKTER I LÄNET:

Biotopia: http://www.biotopia.nu/kalender

Upplands botaniska förening: http://upplandsbotaniska.se/